přehledy, statistiky, analýzy a další zajímavé informace nejen o developerském trhu

pátek 3. dubna 2015

Analýza 2014 - Segmenty prodaných bytů a jejich průměrná cena


Rozložení prodaných bytů do cenových segmentů je modifikací obdobného ukazatele u množiny dostupných bytů. Skupinu všech prodaných bytů v roce 2014 rozdělíme dle jejich průměrné ceny za m2 do tří cenových úrovní. Nejnižší segment s cenou do 45 000 Kč s DPH / m2, střední s cenou od 45 000 do 60 000 Kč s DPH / m2 a vyšší s cenou přesahující 60 000 Kč s DPH / m2.

Segmentace v roce 2014 je znázorněna v grafu. Zajímavé je srovnání s předchozím rokem 2013. Tehdy se prodalo 5033 nových bytů s poněkud odlišnou segmentací. Největší odchylka byla zaznamenána v prodeji superlevných bytů, kterých se prodalo meziročně o 8 % méně. 


V každém z předchozích kvartálů se ze skupiny bytů, u kterých jsme zaevidovali status prodáno nebo staženo z ceníku, spočetla průměrná cena za m2. Ve 4Q 2014 to bylo 1700 bytů.

Z grafu vývoje průměrné ceny prodaných bytů je zřejmý pozvolný růst. Křivka tohoto růstu kopíruje rostoucí křivku vývoje prodejní průměrné ceny. Meziročně došlo k nárůstu prodejní průměrné ceny o 3 %.


Podobně jako křivka nabídkové průměrné ceny u 24+ je o cca 10 % níže (u 24+ o cca 10 % výše) než křivka průměrné ceny všech nabízených bytů.

Pozn:
  • Průměrnou cenu počítáme jako podíl Celkové nabídkové ceny s DPH za byt a podlahové plochy bytu uváděné developerem.

Žádné komentáře:

Okomentovat