Segmentace prodaných bytů ukazuje stále dominantní postavení středního segmentu, což se také odráží v průměrné ceně / m2 prodaných bytů. 72 % prodaných bytů se ve 2Q 2015 prodalo s cenou pod 60 000 s DPH / m2.
I přes to však po delší odmlce zaúřadovaly na trhu projekty se superlevnými byty. Díky vysokému prodeji v několika projektech s průměrnou cenou okolo spodní hranice 40 000 s DPH / m2 došlo k přeskupení zastoupení na pomezí středního a nízkého segmentu. Nejdražší segment zůstává nezměněn.
Graf (nahoře) ukazuje rozložení segmentů prodaných bytů. Těžiště je opět zasazeno v cenové úrovni 50 000 - 60 000 Kč s DPH / m2. Dokonce se v tomto segmentu nejvýrazněji potkává podíl prodávaných (modré sloupce) a nabízených (šedé sloupce). Graf (níže) znázorňuje vývoj prodejů bytů (ks) v jednotlivých segmentech za posledních šest kvartálů.
Segmentace bytů dle průměrné ceny (základní)
- nejnižší segment s cenou do 45 000 Kč s DPH / m2
- střední segment s cenou od 45 000 do 60 000 Kč s DPH / m2
- vyšší segment s cenou nad 60 000 Kč s DPH / m2
- rozdělení skupiny dostupných bytů do segmentů po 10 000 Kč s DPH / m2, kdy za krajní segmenty byly zvoleny průměrné ceny 40 000 a 100 000 Kč s DPH / m2
Průměrnou cenu počítáme jako podíl celkové nabídkové ceny s DPH za byt a podlahové plochy bytu uváděné developerem.
Žádné komentáře:
Okomentovat