Segmentace prodaných bytů ukazuje dominantní postavení středního segmentu, což se také odráží v průměrné ceně / m2 prodaných bytů. Téměř 60 % prodaných bytů se v 1Q 2015 prodalo s cenou v rozmezí 45 000 – 60 000.
Výraznější zastoupení má u prodaných bytů nejnižší segment, se 14 %. I když i superlevné byty prodejně ustupují vyššímu segmentu. V něm bylo prodáno v 1Q 2015 o 74 % bytů více (516 bytů) než tomu bylo v 1Q 2014 (296 bytů).
Při pohled na vývoj prodejů segmentů v absolutních číslech zjistíme, že se největší nárůst prodejů odehrává ve středním segmentu. Prodej nejlevnějších bytů je stabilní.
Segmentace bytů dle průměrné ceny
- nejnižší segment s cenou do 45 000 Kč s DPH / m2
- střední segment s cenou od 45 000 do 60 000 Kč s DPH / m2
- vyšší segment s cenou nad 60 000 Kč s DPH / m2
Průměrnou cenu počítáme jako podíl Celkové nabídkové ceny s DPH za byt a podlahové plochy bytu uváděné developerem.
Žádné komentáře:
Okomentovat