Povánoční výprodeje jsou stále v plném proudu a obchody se plní nákupuchtivými davy. Zdá se to logické – proč nenakoupit zboží, které normálně stojí třeba dvounásobek? Na šetrného spotřebitele slovo „sleva“ působí jako plamen na můru. A stejně jako nešťastný noční motýl se může i zákazník pěkně spálit.
Prodejci se totiž naučili, že sleva prostě prodává bez ohledu na finální cenu. A proč si ukrajovat ze svých zisků, když jednoduše stačí „dát slevu“. Zvláště v oblasti realit, se kterou běžný klient přichází do styku jen zřídka, je prostor pro slevy opravdu velký.
Když sleva 10 % přestává zákazníka zajímat, můžu stejnou slevu nazvat jinými slovy a rázem „ušetříte až 500 000“. Půl milionu už je pěkná úspora, co říkáte? Nebo můžete ke koupi bytu rozdávat dárky – nábytek, auta, kuchyňské linky. No řekněte sami, nejsou ty developeři štědrost sama?
Jenže jste si opravdu jistí, že díky slevě ušetříte? Nakonec ji stejně někdo zaplatí a chytrý developer si tenhle náklad pro sebe nenechá. Buď slevu nažene už během výstavby a stavební firma si náklady zhojí zase na nekvalitních materiálech. Takže už je možná lepší druhý případ, kdy developer započítává budoucí slevu už do ceny bytu. Jednoduše stačí počítat s tím, že budete slevovat a cenu patřičně navýšit, abyste zůstali na svých příjmech. Zákazník pak sice kupuje byt za stejnou cenu jako u konkurence, jenže na něj má slevu. A když na něj tedy má slevu a stejně stojí ty tři a půl milionu, tak je to drahý a tudíž i kvalitní byt. Zákazník se raduje, jak ušetřil, a přitom nemůže být dál od pravdy.
Často se tak můžeme setkat i se situací, kdy prodejce nabízí vánoční slevu, pro velký úspěch ji prodlouží do konce února a hned na ní naváže slevou velikonoční, slevou ke dni nezávislosti, platebními prázdninami a slevou pro školáky, kteří se vracejí do školy. Občas si pohraje s výškou slevy, aby ti bystřejší zákazníci nepřišli na to, že „sleva“ vlastně znamená základní cenu. Vlk se nažere a koza nemůže být šťastnější.
A tak bychom mohli i my svým klientům nabídnout slevu, jakou si budou přát. Není problém vytvořit speciální nabídku pro libovolnou slevu. Pro každou vykalkulujeme speciální nabídku a z ní odečteme vámi zvolenou výši slevy. Zákazník tak vyhraje dvakrát – dostanete od nás zvláštní cenu a z ní ještě slevu!
Samozřejmě nejsou všechny slevy automaticky špatné. Jen je dobré se zamyslet, z čeho se vlastně zlevňuje a kdo za slevu ve finále zaplatí. Až moc často to totiž bývá právě koncový zákazník.
Žádné komentáře:
Okomentovat