přehledy, statistiky, analýzy a další zajímavé informace nejen o developerském trhu

pátek 28. července 2017

2Q - Vše směřuje k jedinému segmentu starého vzoru


Analýza segmentace tak, jak ji prezentujeme od polovinu roku 2013, přestává v současné době fungovat. V podstatě se rozpadla na pouhé 2 segmenty, přičemž dominantní z nich zabírá celých 89 % trhu. 


Z toho je patrné, že na trhu se vyskytuje valná většina bytů dražších než 60 000 Kč s DPH / m2. Jedná se o téměř 90 procent všech nabízených bytů. Naopak nejlevnější byty lze počítat v jednotkách kusů. Což výrazně ovlivňuje budoucí poptávku, protože se eliminuje nabídka pro cílovou skupinu rekrutující se ze střední třídy.  


Dlouhodobě monitorujeme rozdělení dostupných bytů do cenových segmentů. V polovině roku 2013 jsme stanovili tři cenová pásma. 
  • „<45“ | nejnižší s cenou do 45 000 Kč s DPH / m2
  • „45 - 60“ | střední s cenou od 45 000 do 60 000 Kč s DPH / m2 
  • „60>“ | vyšší s cenou nad 60 000 Kč s DPH / m2

Průměrnou cenu počítáme jako podíl Celkové nabídkové ceny s DPH za byt a podlahové plochy bytu uváděné developerem.

Žádné komentáře:

Okomentovat